Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego Fizjo Fil Sp. z o.o.

§I. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin Organizacyjny (zwany dalej: Regulaminem”) jest ustanawiany dla podmiotu leczniczego FIZJO FIL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Zagórze 95, kod pocztowy 32-005 Niepołomice, wpisanego do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 6832142854, REGON: 540451411 oraz wpisanego do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonym przez Wojewodę Małopolskiego pod numerem księgi rejestrowej 000000289951 (zwanym dalej: Fizjo Fil) wykonującego działalność leczniczą w zakładzie leczniczym FilMed REGON: 54045141100011 (zwanym dalej: FilMed).
  2. Podmiot leczniczy działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności:
    • ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (tj. Dz.U. z 2016 r. poz. 1638 ze zm. – dalej „u.d.l.”);
    • ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw pacjenta;
    • ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty;
    • ustawy z 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich;
    • ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
  3. Niniejszego Regulaminu, który obowiązuje wszystkich pracowników Fizjo Fil, a także osoby wykonujące świadczenia zdrowotne na rzecz Fizjo Fil na podstawie umów cywilno-prawnych, pacjentów, osoby towarzyszące pacjentom oraz inne przebywające na terenie zakładu leczniczego FilMed w związku z procesem udzielania świadczeń zdrowotnych.

§II. Struktura organizacyjna

  1. Fizjo Fil wykonuje działalność leczniczą w zakładzie leczniczym FilMed znajdującym się w Zagórze 95, 32-005 Niepołomice.
  2. W ramach FilMed funkcjonuje Poradnia Rehabilitacyjna i Fizjoterapii, gdzie świadczone są m. in.:
    • świadczenia zdrowotne z zakresu diagnostyki i kwalifikacji do rehabilitacji leczniczej;
    • konsultacje prowadzone przez fizjoterapeutów;
    • diagnostyka funkcjonalna pacjenta;
    • realizacja indywidualnych zabiegów fizjoterapeutycznych;
    • kwalifikacje, planowanie i prowadzenie fizykoterapii oraz masażu leczniczego z zastosowaniem technik elektroterapii, ultradźwięków, fali dźwiękowej, laseroterapii, masażu klasycznego oraz limfatycznego.
  3. Zakres obowiązków pracowników oraz osób/firm współpracujących określają stosowne umowy w rozumieniu prawa pracy oraz kodeksu cywilnego.
  4. Pracownicy i osoby współpracujące zobowiązane są ze sobą współpracować w celu zapewnienia sprawnego i efektywnego działania i udzielania świadczeń zdrowotnych w zakładzie leczniczym.

§III. Kierownictwo oraz kadra zakładu leczniczego

  1. Zakładem leczniczym FilMed w świetle ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz.U. z 2016r. poz. 1638 ze zm. – dalej „u.d.l.”)   kieruje i reprezentuje na zewnątrz zarząd Fizjo Fil, który jednocześnie pełni funkcję Kierownika.
  2. Do zakresu obowiązku Kierownika należy wyszczególnić:
    • prowadzenie spraw zakładu leczniczego oraz reprezentowanie placówki na zewnątrz;
    • podejmowanie decyzji wynikających z funkcji kierowana jednostkami komórkami organizacyjnymi;
    • dbałość o dobór i racjonalne wykorzystanie kadry;
    • nadzór nad poziomem udzielanych świadczeń zdrowotnych;
    • działanie na rzecz podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników;
    • analiza i ocena potrzeb dotyczących wyposażenia w sprzęt i aparaturę;
    • wypełnianie obowiązków wynikających bezpośrednio z przepisów prawa.
  3. Kierownik może powołać zastępców do kierowania poszczególnymi jednostkami lub komórkami organizacyjnymi, lub kierowania sprawami określonego rodzaju. W tym celu Kierownik może w szczególności udzielać swoim zastępcom niezbędnych pełnomocnictw lub upoważnień.
  4. Kadra medyczna (fizjoterapeuci) Fizjo Fil oraz FilMed posiada aktualne uprawnienia do wykonywania zawodu zgodnie z literą prawa.
  5. Do zakresu obowiązków fizjoterapeuty należy w szczególności:
    • wykonywanie powierzonych obowiązków zgodnie z obowiązującymi przepisami, wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej i należytą starannością zgodnie z posiadanymi umiejętnościami;
    • prawidłowe i rzetelne prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami;
    • przeprowadzanie konsultacji medycznej, badania i wywiadu z pacjentem;
    • kwalifikacja i wyznaczanie terminu wykonania świadczenia zdrowotnego;
    • przyjęcie pacjenta, uzyskanie zgody na wykonanie świadczenia zdrowotnego, przeprowadzenie planowanej procedury lub procedur, przygotowania opisu/wypisu z ustaleniem kolejnej wizyty (/wizyt) kontrolnej (/kontrolnych);
    • konsultacja po wykonaniu świadczenia zdrowotnego oraz wyznaczenie terminu dodatkowych wizyt lub usług związanych z prowadzona terapią;
    • ustalanie czynników ryzyka oraz zagrożeń dla zdrowia pacjenta i podejmowanie działań mających na celu uch eliminację lub ograniczenie;
    • współpraca z pozostałym personelem zakładu leczniczego;
    • wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownika.

§IV. Cele i zadania podmiotu

  1. Celem działalności Fizjo Fil jest udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu rehabilitacji, fizjoterapii, a także edukacja zdrowotna oraz promocja zdrowia.
  2. Zadaniami Fizjo Fil są:
    • udzielanie porad, konsultacji i świadczeń zdrowotnych w zakresach wskazanych w §III ust. 5 przez osoby wykonujące zawody medyczne zgodnie z aktualną wiedzą medyczną, poszanowaniem praw pacjenta, a także z zasadami etyki oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa;
    • promocja zdrowia oraz edukacja zdrowotna pacjentów;
    • wykonywanie innych zadań w zakresie wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
  3. Do zadań zakładu leczniczego FilMed należą w szczególności:
    • realizacja świadczeń zdrowotnych;
    • inicjowanie i wdrażanie zadań w celu ulepszania jakości i wdrażania zadań Fizjo Fil;
    • prowadzenie bazy danych niezbędnej do wykonywania działalności leczniczej;
    • przestrzeganie stosownych przepisów;
    • rzetelna realizacja zadań przypisana podmiotom leczniczym.

§V. Organizacja i zadania poszczególnych jednostek i komórek organizacyjnych

  1. Jednostki i komórki organizacyjne współdziałają ze sobą w celu zapewnienia kompleksowej i właściwej opieki medycznej oraz niezbędnej diagnostyki.
  2. Do zadań jednostek organizacyjnych należą w szczególności:
    • udzielanie świadczeń zdrowotnych zgodnie z zakresem działalności jednostek;
    • zapewnienie prawidłowej i ścisłej współpracy z innymi jednostkami leczniczymi (jeśli istnieją);
    • przeprowadzenie konsultacji oraz prowadzenie stosownych konsultacji, w tym uczestniczenie w procesie leczenia tych pacjentów;
    • dbałość o należyty wizerunek podmiotu leczniczego;
    • podnoszenie kwalifikacji zawodowych personelu;
    • systematyczne wprowadzanie standardów postępowania w poszczególnych jednostkach chorobowych oraz podnoszenie jakości opieki medycznej;
    • przestrzeganie praw pacjenta;
    • prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
    • prowadzenie wymaganych rejestrów medycznych;
    • realizowanie obowiązków wynikających z przepisów prawa powszechnie;
    • obowiązującego oraz aktów wewnętrznych obowiązujących w placówce;
    • przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych;
    • realizacja innych zadań wskazanych przez Kierownika.
  3. W realizacji swoich zadań jednostki organizacyjne mogą współpracować z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, organizacjami społecznymi, fundacjami, stowarzyszeniami naukowymi, instytucjami ubezpieczeniowymi i innymi instytucjami, których statutowym zadaniem jest działanie na rzecz zdrowia społeczeństwa.

§VI. Rodzaj działalności leczniczej oraz świadczeń zdrowotnych

  1. Fizjo Fil prowadzi działalność leczniczą w zakresie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych. Udzielane są usługi lecznicze stacjonarne i jeśli jest to konieczne i możliwe w domu pacjenta:
    • diagnostyka funkcjonalna pacjentów i kwalifikacja do rehabilitacji;
    • indywidualne programy usprawniania (ortopedyczne, neurologiczne, pourazowe);
    • fizjoterapia, fizykoterapia, masaże lecznicze;
    • edukacja zdrowotna pacjentów.
  2. Świadczenia zdrowotne udzielanie są̨ w m.in. w zakresie:
    • fizjoterapii dzieci i niemowląt;
    • rehabilitacji kręgosłupa,
    • rehabilitacji ortopedycznej;
    • rehabilitacji sportowej;
    • rehabilitacja po złamaniach;
    • rehabilitacja przed i pooperacyjnej;
    • rehabilitacja w problemach przeciążeniowych;
    • leczenia falą uderzeniową;
    • fizykoterapii
    • rehabilitacji ran przewlekłych
    • kinesiotaping
  3. Fizjo Fil realizuje swoje zadania przez udzielanie konsultacji, wykonywanie zabiegów, wydawanie orzeczeń i zaświadczeń dotyczących stanu zdrowia pacjenta oraz promocję zdrowia i edukację zdrowotną pacjentów.
  4. Szczegółowy zakres świadczonych usług znajduje się̨ na www.fizjofil.pl/Rehabilitacja

§VII. Miejsce i przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych

  1. Świadczenia zdrowotne w FilMed udzielane są:
    • od poniedziałku do piątku w godzinach od 09:00 do 21:00
    • w soboty w godzinach od 08:00 do 14:00.
  2. Przyjęcia pacjentów odbywają się w terminach uzgodnionych z pacjentem lub jego przedstawicielem ustawowym.
  3. Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście, telefonicznie lub on-line poprzez stronę i/lub aplikację „Znany Lekarz”.
  4. W trakcie rejestracji osobistej lub telefonicznej pacjent (lub jego przedstawiciel ustawowy) obowiązany jest podać swoje imię i nazwisko, numer PESEL.
  5. Rejestracja jest równoznaczna z akceptacją postanowień niniejszego regulaminu.
  6. Przed przystąpieniem do udzielania świadczeń pacjent jest zobowiązany udzielić personelowi udzielającemu świadczeń wszelkich informacji i wyjaśnień, jakie będą niezbędne dla zapewnienia należytej realizacji świadczeń zdrowotnych, w tym w szczególności okazać posiadaną dokumentację medyczną wraz z wynikami badań.
  7. Warunkami udzielenia świadczeń zdrowotnych są:
    1. rejestracja wizyty zgodnie z postanowieniami Regulaminu oraz cennika;
    2. wyrażenie przez pacjenta świadomej zgody na udzielanie świadczeń zdrowotnych – dotyczy to również pacjentów małoletnich, którzy ukończyli 16 rok życia;
    3. udzielenie przez pacjenta informacji, o których mowa w ust. 6.
    4. pozytywna kwalifikacja pacjenta.
  8. Podmiot leczniczy zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia pacjenta lub zaprzestania dalszego udzielania świadczeń zdrowotnych w następujących przypadkach:
    • jeżeli stan zdrowia pacjenta nie pozwala na udzielenie mu świadczeń zdrowotnych;
    • w przypadku niespełnienia warunków określonych w ust. 6;
    • w przypadku wystąpienia stanu zagrożenia epidemiologicznego lub ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne pacjentów;
    • w przypadku naruszenia przez pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego lub inne osoby towarzyszące pacjentowi obowiązków oraz zakazów określonych w § VI oraz § VII Regulaminu. Decyzję w tej sprawie podejmuje Kierownik zakładu leczniczego, jego zastępca lub osoba upoważniona.
  9. Pacjentom małoletnim (< 18 r.ż.) udziela się świadczeń zdrowotnych w obecności rodzica lub opiekuna prawnego.
  10. Pacjent pomiędzy 16, a 18 r. ż. może być przyjęty bez rodzica bądź przedstawiciela ustawowego o ile przedstawiciel ustawowy wyrazi na to pisemną zgodę.

§VIII. Prawa i obowiązki pacjenta

  1. Pacjentowi korzystającemu ze świadczeń́ zdrowotnych przysługują̨ prawa określone w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku praw pacjenta oraz w przepisach odrębnych.
  2. Informacja o prawach pacjenta udostępniana jest w lokalu zakładu leczniczego poprzez:
    • okazanie przepisów ustawy, o której mowa w ust. 1, na wniosek pacjenta;
    • umieszczenie spisu praw pacjenta w miejscu ogólnodostępnym.
  3. Pacjent, którego prawa rozstały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do Kierownika zakładu leczniczego lub osoby go zastępującej.
  4. Pacjent ma obowiązek:
    • przestrzegania postanowień Regulaminu;
    • przestrzegania higieny osobistej;
    • stosowania się do wszystkich zaleceń i wskazówek pozostałego personelu;
    • przestrzegania praw innych pacjentów;
    • poszanowania mienia placówki;
    • odwołania wizyty jak najszybciej, a najpóźniej 24h przed wizytą w związku z wystąpieniem choroby lub nieprzewidzianych zdarzeń losowych.
  5. Na terenie FilMed zabronione jest:
    • spożywanie alkoholu;
    • palenie tytoniu oraz e-papierosów;
    • samowolne obsługiwanie aparatury i urządzeń stanowiących wyposażenie placówki;
    • wprowadzanie zwierząt;
    • akwizycja i prowadzenie działalności zarobkowej.

§IX. Przepisy porządkowe dla osób towarzyszących pacjentowi

  1. Osoby towarzyszące obowiązane są:
    • stosować się do poleceń i wskazówek personelu medycznego;
    • w razie potrzeby włożyć odzież ochronną i ewentualnie obuwie ochronne na żądanie;
    • zachowywać się kulturalnie w czasie pobytu;
    • nie dostarczać pacjentom alkoholu lub innych substancji odurzających;
    • nie palić tytoniu, nie spożywać alkoholu i innych substancji odurzających.

§X. Opis, wyniki badania pacjenta oraz udostępnianie dokumentacji medycznej

  1. Fizjo Fil prowadzi, przechowuje oraz udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku praw pacjenta oraz przepisach wykonawczych.
  2. Elektroniczna dokumentacja medyczna, o której mowa w art. 2 pkt 6 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia, jest udostępniana na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku praw pacjenta, ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne.
  3. Fizjo Fil udostępnia dokumentację medyczną na podstawie wniosku otrzymanego od pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego, bądź osoby upoważnionej przez pacjenta (chyba, że udostępnieniu sprzeciwił się pacjent lub inna osoba bliska za życia):
    • do wglądu;
    • ustnie;
    • przez sporządzenie jej kopii, odpisu lub wydruku;
    • przez wydanie oryginału za pokwitowaniem odbioru z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku, gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta.
  4. W związku z obowiązkiem zapewnienia bezpieczeństwa i poufność danych o stanie zdrowia pacjenta, udostępnienie elektronicznej dokumentacji medycznej na adres mailowy następuje po weryfikacji tożsamości pacjenta poprzez:
    • weryfikację czy wskazany we wniosku adres e-mail został zanotowany w dokumentacji medycznej;
    • wniosek podpisany z zastosowaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu zaufanego;
    • potwierdzenie tożsamości za pomocą dowodu osobistego podczas osobistej wizyty w placówce.
  5. Fizjo Fil zapewnia ochronę danych osobowych zawartych w dokumentacji medycznej. Dokumentacja medyczna przechowywana jest przez okres przewidziany w przepisach prawa powszechnie obowiązującego.
  6. Za udostępnianie dokumentacji medycznej na miejscu Fizjo Fil nie pobiera opłat. Za udostępnienie dokumentacji medycznej w formie wyciągów, odpisów lub kopii podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych może pobierać opłatę. Pierwsza kopia dokumentacji medycznej lub ta część dokumentacji, której pacjent wcześniej nie otrzymał jest wydawana za darmo.

§XI. Organizacja procesu udzielenia świadczeń i wysokość opłat

  1. Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom za odpłatnością, w oparciu o obowiązujący w dacie udzielania świadczenia Cennik placówki.
  2. Przed rozpoczęciem udzielania świadczenia pacjent ma prawo poznać jego cenę. Informacje w sprawie wysokości opłat za świadczenia zdrowotne wynikają z obowiązującego w dacie udzielenia świadczenia cennika. Informacje w sprawie wysokości opłat za świadczenia zdrowotne wynikające z cennika udostępnione są na stronie internetowej www.fizjofil.pl i w placówce zakładu leczniczego.
  3. Świadczenia zdrowotne odpłatne mogą również być realizowane na podstawie umowy z innym podmiotem, w tym towarzystwem ubezpieczeniowym lub w ramach indywidualnego rozliczenia z pacjentem.
  4. Opłatę za wykonane świadczenia pacjent reguluje w placówce.
  5. Zapłata za wykonane odpłatnie świadczenia zdrowotne może być dokonana wpłatą gotówkową za pokwitowaniem lub bezgotówkowo przy użyciu terminala płatniczego.
  6. Każda indywidualna wpłata pacjenta musi zostać wprowadzona przez pracownika do kasy fiskalnej, a pacjent musi otrzymać paragon fiskalny lub fakturę wedle życzenia pacjenta.
  7. W obecnym momencie nie funkcjonuje system przedpłat.

§XII. Warunki współpracy z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą

  1. W celu zapewnienia prawidłowości oraz ciągłości procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, Fizjo Fil może współdziałać z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych pacjentów, a także z przedstawicielami innych zawodów medycznych.  Współpraca odbywa się w oparciu o przepisy prawa, z poszanowaniem praw pacjenta i jest szczegółowo opisana w odrębnych umowach.

§XIII. Monitoring wizyjny pomieszczeń

  1. W celu zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów i personelu Centrum Fizjo Fil Zagórze prowadzi obserwację pomieszczeń ogólnodostępnych za pomocą urządzeń monitoringu wizyjnego.
  2. W ramach monitoringu nie rejestruje się dźwięku.
  3. Monitoringiem wizyjnym objęta jest jedynie poczekalnia/recepcja.
  4. Obserwacja prowadzona jest całodobowo, nagrywana i przechowywana przez okres nieprzekraczający 1 miesiąca. Po upływie tego czasu nagrania podlegają zniszczeniu (o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej)
  5. Dane osobowe zawarte w nagraniach uzyskanych w wyniku monitoringu wizyjnego przetwarzane są wyłącznie w celach, o których mowa w ust.1.
  6. Nagrania mogą zostać udostępnione jedynie podmiotom i organom uprawionym na podstawie odrębnych przepisów.
  7. Obsługa procesu rejestrowania, utrwalania, przechowywania i udostępniania może zostać powierzona podmiotowi trzeciemu na podstawie odrębnej umowy z zachowaniem przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
  8. Kierownik zakładu leczniczego informuje pacjentów i inne osoby, które mogą zostać objęte monitoringiem, o zasadach przetwarzania danych osobowych w związku z obserwacją pomieszczeń, poprzez umieszczenie stosownej klauzuli informacyjnej w ogólnie dostępnym miejscu na terenie zakładu.
  9. Zamontowany system nie służy do monitorowania pracowników, osób współpracujących oraz pacjentów.

§XIV. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.06.2025
  2. W sprawach nie uregulowanych Regulaminem zastosowania mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym w szczególności Kodeksu Cywilnego, ustawy z dnia 25września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty, ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku praw pacjenta oraz akty wykonawcze do tych ustaw.

Umów się na wizytę

Specjaliści z Centrum Rehabilitacji Medycznej FilMed pozostają do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 21:00. W celu ułatwienia kontaktu proponujemy Państwu skorzystanie z formularza rejestracji, który ułatwi proces umawiania na wizytę u specjalisty.

Centrum Rehabilitacji Medycznej FilMed

Zagórze 95

32-005 Niepołomice

Godziny otwarcia: Poniedziałek – Piątek 8:00-21:00

537 321 001

kontakt@filmed.com.pl